
Misją naszego Przedszkola jest zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości - zaspokojenie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata.
NASZE ZADANIA:
- Tworzenie warunków do indywidualnego, twórczego rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
- Wspieranie aktywności i kreatywności dziecka, wspieranie w rozwoju jego talentów, wspieranie w pokonywaniu trudności i barier.
- Promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, w zgodzie ze sobą i środowiskiem.
- Zapewnianie ciekawych, zorganizowanych i atrakcyjnych zajęć w dobrze wyposażonym, estetycznym i bezpiecznym otoczeniu.
- Wspieranie rodziców w wychowaniu dziecka.
WIZJA PRZEDSZKOLA
- Przygotowanie absolwentów naszego przedszkola jako dzieci otwartych, twórczych, komunikatywnych, przygotowanych do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji, znających siebie i swoje możliwości.
- Prowadzenie zajęć wychowawczo – dydaktycznych dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci. Tworzenie warunków do twórczego działania, przyswajania ważnych umiejętności przydatnych w życiu dorosłego człowieka.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki pracy nauczycieli, personelu placówki, nauczycieli zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
- Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętności atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje i ciągle doskonalą swoje umiejętności.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje do pracy na rzecz przedszkola. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą tworząc przyjazną atmosferę, w której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom. Ciągle doskonalimy swoja bazę lokalową. Pracujemy nad wyposażeniem naszej placówki w nowy sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i piękne zabawki. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
- Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinie w środowisku lokalnym. Estetyka pomieszczeń i otoczenia oraz działania dydaktyczno-wychowawcze wpływają na wysoka ocenę przedszkola. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW NASZEGO PRZEDSZKOLA W ZAKRESIE GOTOWOŚCI SZKOLNEJ:
Dojrzałość społeczna:
- dobry poziom adaptacji;
- zdolność do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych;
- samodzielność i aktywność;
- przestrzeganie norm współżycia, koleżeńskość.
Dojrzałość emocjonalna:
- zdolność do obdarzania uwagą i porozumiewania się w zrozumiały
- sposób (słuchają i wypowiadają się w różnych sytuacjach);
- umiejętność pokonywania trudności;
- umiejętność znoszenia porażek i korygowania swego zachowania;
- podejmowanie zadań na swoją miarę i realizowanie ich do końca.
Motywacja do nauki:
- umiejętności poznawcze, chęć do podjęcia nauki;
- zdolność odczuwania satysfakcji z samodzielnego wykonania zadań oraz z własnych osiągnięć;
Opanowanie kluczowych umiejętności i sprawności decydujących o gotowości szkolnej dzieci w zakresie:
- autoprezentacji własnej osoby i umiejętności;
- swobodnego wypowiadania się;
- analizy i syntezy wyrazów;
- percepcji wzrokowej;
- interesowania się czytaniem i pisaniem: gotowość do nauki;
- sprawnego liczenia;
- sprawności graficznej i ruchowej.
CELE I ZADANIA:
- Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola:
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
- Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nich wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
- Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych form zachowania dzieci.
- Procesy zachodzące w przedszkolu:
- W przedszkolu wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
- Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji, zainteresowań.
- W przedszkolu funkcjonuje system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
- Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym:
- Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.
- W przedszkolu wypracowane zostały zasady działania w zakresie współpracy z rodzicami i wzmacniania ich ról.
- Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do dalszej edukacji.
- Działalność przedszkola promowana jest w środowisku lokalnym.
- Zarządzanie przedszkolem:
- Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy przedszkola. Nauczyciele planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
- Nauczyciele systematycznie uczestniczą w doskonaleniu zawodowym, zdobywaniu wiedzy i umiejętności, która ma wpływ na jakość pracy przedszkola.
- Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi.
- Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych programów, sprzyjają zabawie, doświadczaniu i wypoczynkowi.